A dinâmica de produção do conhecimento: processos de intervenção e investigação

The dynamics of knowledge production: intervention and investigation processes

 

¿Qué "lee" un niño en un experimento?

A construção de conceitos em ciências naturais na interação em sala de aula

A construção de sentidos na escrita do sujeito surdo

A discursive approach to classroom interactions as speech genres: from heteroglossia and social languages to authoritative discourse

A escrita na internet como mediadora de novos processos sócio-cognitivos

A relação escrita/oralidade/leitura/cultura na construção do saber lingüístico

Acquiring of the social concepts system and its effect on development of child's thinking - The analysis of Yugoslav social science textbooks (I-IV level)

Afasia e Apraxia: sentidos que constituem corpo e linguagem

Analysis of the teaching of mother tongue from the activity theory

Are two better than one? - The role of the relational context in pupils’ performance in statistical tasks

Co-construction of school knowledge in subjugated contexts

Collaborative learning and the construction of common knowledge

Constructing mutualities in the classroom: discursive practices in teacher training in Norway

Creating networks - Changing cultures

Documentos oficiais e gêneros do discurso - Rumo a novas práticas discursivas

Educating for commitment: a cultural production of minds

El nicho evolutivo gitano. Pautas de crianza y cambio cultural en una comunidad étnica minoritaria

Ensino e surdez num enfoque sócio-cultural

Escrevendo narrativas de aventuras de viagens na 3ª série (Ensino Fundamental)

Giving voice to the echoes: innovative dynamics of knowledge production at school

Identity and influence in children’s social interactions

Institucionalização das práticas racistas através dos discursos

Interactive teaching - Active learning: the learning embedded in socio-cultural context

Intervenção pedagógica e formação do professor

La transformación de conocimientos políticos en sala de clase de 6º año EGB

La transformación de los contenidos abordados por los alumnos en las situaciones de revisión de textos

Leitura em segunda língua por surdos: a produção de sentidos na abordagem histórico-discursiva

Linguagem do e no ensino de ciências: o conhecimento biológico e as interações em sala de aula

Literacy without liberation: an examination of literacy pedagogy and practice in Botswana

Los niños, los educadores y los textos: los diálogos entre los niños y las educadoras durante la producción de textos

Modelo educativo de comprensión intercultural. Consejo Nacional de Fomento Educativo

Morte simbólica, não-ser em vida: construindo o conceito

O papel do instrutor surdo no ensino de língua de sinais para usuários de uma clínica de fonoaudiologia

O trabalho partilhado entre alunos surdos numa sala de aula especial do Ensino Fundamental

Os efeitos da interpretação do adulto na fala da criança autista

Peer interactions in mathematics classes: their importance for knowledge production and pupils' performances

Processo de produção textual: o olhar da criança

Processos de produção do texto escrito: análise de refacção coletiva dos gêneros narrativo e explicativo em textos de crianças

Processos identitários do sujeito-professor: uma análise da produção de narrativas de professor

Produccion y consumo de herramientas culturales en una clase de fisica en un colegio secundario

      Analisis de una experiencia de aula

Rethinking emotions: discourse, self, and television in the classroom

School activities, social practice and thinking forms

Science learning as the appropriation of the artifact-based practices of normal science

Social representations and functional uses of the written language: a study among farming adults in the semiarid of the Brazilian northeast

The visually impaired child: development, learning and school inclusion

Topologies of durability and transformation in networks at work: exploring the organization of accountability and agency in neonatal intensive care

Transformations in teachers' conceptions perceived by teachers in a process of curriculum change