| Atualizado em 20/04/2023 - 11:21 Publicação

Pro-Posições - v. 34 (2023)

Periódico
Data
Volume
34

PRO-POSIÇÕES: Vol.34  Campinas  2023

e-ISSN 1980-6248

https://www.scielo.br/j/pp/i/2023.v34/


SUMÁRIO

 

DOSSIÊ “Jovens, Trabalho e Educação”

DOSSIER “Young people, work and education”

. La integralidad en la formación de las trayectorias laborales de egresados de la escuela secundaria técnica: la configuración de los procesos de inserción laboral en distintas jurisdicciones de Argentina
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2020-0049ES
.The integrality in the formation of the labor paths of graduates from technical secondary school: the configuration of processes of labor insertion in different jurisdictions of Argentina
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2020-0049EN
Corica, Agustina; Arancibia, Milena; Miranda, Ana

.Trajetórias profissionais de jovens professoras e professores
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2020-0092
. Professional trajectories of young teachers 
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2020-0092EN
Zan, Dirce; Souza, Aparecida Neri de

.Trajetórias de trabalho: empregos precários e inserções provisórias
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2020-0107
. Pathways of work: precarious jobs and temporary entries
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2020-0107EN
Silva, José Humberto da

. As portas permanecem semiabertas: estudantes trabalhadores nas universidades federais
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0033
.The doors remain half open: working students at federal universities
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0033EN
Trópia, Patrícia Vieira; Souza, Davisson Charles Cangussu de

.Told to make a choice. From humiliation to a sense of injustice
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2020-0137EN
Kergoat, Prisca

 

ARTIGOS

ARTICLES

. Habitus de gênero: tensionamentos ao conceito de habitus em Bourdieu Artigos
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2020-0045
. Gender Habitus: tensioning the concept of habitus in Bourdieu
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2020-0045EN
Silva, Erineusa Maria da; Bartolozzi Ferreira, Eliza

. Quando os professores desistem: um estudo sobre a exoneração na rede pública estadual de ensino de São Paulo
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0055
. When teachers drop out: a study on resignation in the state public school system in São Paulo
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0055EN
Pagani, Gabriela; Fernandes, Maria José da Silva; Barbosa, Andreza

. A formação do habitus religioso e os estabelecimentos de ensino confessionais conveniados com o Estado: questões e conflitos
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0003
. The formation of religious habitus and confessional educational establishments in agreement with the State: issues and conflicts
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0003EN
Oliveira, Letícia Casagrande; Assis, Jacira Helena do Valle Pereira

. “Um ato de liberdade”: movimento de estudantes secundaristas em São Paulo, 2015
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0101
“An act of freedom”: secondary students movement in São Paulo, Brazil, 2015
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0101EN
Groppo, Luis Antonio; Tomizaki, Kimi Aparecida; Corrochano, Maria Carla; Borges, Lívia; Ginzel, Flávia; Biliatto, Carusa

. Análise de características discursivas e disciplinares em artigos sobre o ensino da escrita nos anos iniciais do Ensino Fundamental publicados entre 2008 e 2018
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2020-0071
. Analysis of discursive and disciplinary characteristics in articles on teaching of writing in the early years of elementary school published between 2008 and 2018
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2020-0071EN
Eufrásio, Daniela; Barzotto, Valdir

. A Profilaxia Pré-Exposição (PrEP): tensões e disputas quanto ao sexo em pelo no currículo bareback
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0072
. Pre-Exposure Prophylaxis (PrEP): tensions and disputes about sex in the bareback curriculum
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0072EN
Oliveira, Danilo Araujo de; Sales, Shirlei

.A formação do habitus religioso e os estabelecimentos de ensino confessionais conveniados com o Estado: questões e conflitos
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0003
.The formation of religious habitus and confessional educational establishments in agreement with the State: issues and conflicts
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0003EN
Oliveira, Letícia Casagrande; Assis, Jacira Helena do Valle Pereira

.Quando os professores desistem: um estudo sobre a exoneração na rede pública estadual de ensino de São Paulo
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0055
.When teachers drop out: a study on resignation in the state public school system in São Paulo
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0055EN
Pagani, Gabriela; Fernandes, Maria José da Silva; Barbosa, Andreza

.Análise de características discursivas e disciplinares em artigos sobre o ensino da escrita nos anos iniciais do Ensino Fundamental publicados entre 2008 e 2018
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2020-0071
.Analysis of discursive and disciplinary characteristics in articles on teaching of writing in the early years of elementary school published between 2008 and 2018
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2020-0071EN
Eufrásio, Daniela; Barzotto, Valdir Heitor

.“Um ato de liberdade”: movimento de estudantes secundaristas em São Paulo, 2015
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0101
.“An act of freedom”: secondary students movement in São Paulo, Brazil, 2015
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0101EN
Groppo, Luis Antonio; Tomizaki, Kimi Aparecida; Corrochano, Maria Carla; Borges, Lívia; Ginzel, Flávia; Biliatto, Carusa

.Educación y adoctrinamiento: una mirada desde la educación radical e inclusiva
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0124ES
Gascón, Agustín de la Herrán; Fortunato, Ivan; Aguilar, Nivia T. Álvarez

.Agência e autonomia: construção coletiva de conhecimento sobre as diferenças sociais com base em sexo e gênero
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0056
.Agency and autonomy: building knowledge about social differences based on sex and gender
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0056EN
Liparini-Pereira, Flávia; Caicedo-Roa, Mônica; Marçon, Luana; Barros, Nelson Filice de

.Habermas e Paulo Freire: para além dos lugares-comuns
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2022-0012
.Habermas and Paulo Freire: beyond the commonplaces
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2022-0012EN
Leite, Ivonaldo

.Protagonismo juvenil no ensino médio: reflexões acerca da elaboração e implementação dos jogos interclasses
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0132
.Youth protagonist in high school: reflections about interclass games
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0132EN
Nazario, Murilo Eduardo dos Santos; Santos, Wagner dos; Ferreira Neto, Amarílio

.Experiências, percepções e expectativas de estudantes na escola gerencialista da rede estadual paulista
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0129
.Experiences, perceptions and expectations of students in managerial school of Educational network of São Paulo
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0129EN
Ramos, Rubia de Araujo; Goulart, Débora Cristina; Jacomini, Márcia Aparecida

.Segunda geração de privatização da educação paulista: a articulação sistêmica dos atores empresariais
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0103
.Second generation of privatization of education in São Paulo: the systemic articulation of business actors
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0103EN
Garcia, Teise de Oliveira; Adrião, Theresa; Drabach, Nadia; Santos, Maria

 

NOMINATA

NOMINATA

. Agradecimentos
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2023-tksBR
. Thankfulness
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2023-tksEN
. Agradecimientos
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2023-tksES

 

 


| Submissão de artigos | | Paper submissions |  | Envío de artículos |

https://mc04.manuscriptcentral.com/pp-scielo

 

| Orientações aos Colaboradores | | Instructions to authors | | Instruciones a los autores

https://www.scielo.br/journal/pp/about/#instructions

 


 
Siga a Pro-Posições nas redes sociais e acompanhe as atualizações de conteúdo:

Follow Pro-Posições on the social networks and keep up with content updates:

Siga a Pro-Posições en las redes sociales y manténgase al día de los contenidos:


logo Facebook


logo Instagram


logo LinkedIn