PRO-POSIÇÕES: Vol.35 Campinas 2024
e-ISSN 1980-6248
https://www.scielo.br/j/pp/i/2024.v35/
SUMÁRIO
DOSSIÊ
DOSSIER
ARTIGOS
ARTICLES
.Sujeitos históricos e ensino sob a ótica de Eduardo Coutinho: proposta para a formação de professores de história
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0134BR
.Historical subjects and teaching from the perspective of Eduardo Coutinho: proposal for the training of history teachers
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2021-0134EN
Perinelli Neto, Humberto; Paziani, Rodrigo Ribeiro
.Considerações sobre o ensino médio, a evasão escolar e a juventude no contexto da pandemia na Argentina
.Considerations as to secondary education, school dropout and youth in the context of the pandemic in Argentina
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2022-0015EN
Corica, Agustina María; Vicente, María Eugenia; Otero, Analía Elizabeth
.A política educacional da nova Base Nacional Comum Curricular (BNCC): um olhar a partir da biopolítica
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2022-0065BR
.The educational policy of the new Brazilian Common National Curriculum Framework: an Analysis based on Biopolitics
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2022-0065EN
Trevisan, Amarildo Luiz
.Sínteses da apropriação do conceito de Educação Estética de Vigotski no Ensino de Arte brasileiro (2006-2020)
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2023-0015BR
.Syntheses of the appropriation of Vygotsky’s concept of Aesthetic Education in Brazilian art teaching (2006-2020)
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2023-0015EN
Almeida, Marilene Oliveira; Barros, Gelka Arruda de; Campos, Regina Helena de Freitas; Araújo, Christiane Campos de; Cañete, Lilian Sipoli Carneiro
.Os efeitos de Maio de 68 na trajetória de Jacques Rancière: a dicotomia althusseriana entre ciência e ideologia colocada em xeque
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2023-0044BR
.May 68's effects in Jacques Rancière’s path: The Althusserian dichotomy between science and ideology questioned
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2023-0044EN
Araújo, Taís
.As pessoas que passavam xingavam ela de “macaca”: as facetas do racismo em textos infantis
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2022-0041BR
.People passing by called her “Monkey”: facets of racism in children’s writings
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2022-0041EN
Riolfi, Claudia; Costa, Renata de Oliveira
DIVERSO E PROSA
DIVERSE AND PROSE
NOMINATA
NOMINATA
.Agradecimentos
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2024-tksBR
.Thankfulness
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2024-tksEN
.Agradecimientos
https://doi.org/10.1590/1980-6248-2024-tksES
| Submissão de artigos | | Paper submissions | | Envío de artículos |
https://mc04.manuscriptcentral.com/pp-scielo
| Orientações aos Colaboradores | | Instructions to authors | | Instruciones a los autores
https://www.scielo.br/journal/pp/about/#instructions
Siga a Pro-Posições nas redes sociais e acompanhe as atualizações de conteúdo:
Follow Pro-Posições on the social networks and keep up with content updates:
Siga a Pro-Posições en las redes sociales y manténgase al día de los contenidos: